تاییدیه کد پستی چیست؟

کد پستی چیست؟
5/5 - (1 امتیاز)

آیا به تاییدیه کد پستی نیاز دارید؟ اما نمی دانید برای دریافت تاییدیه کد پستی آپارتمان مسکونی، دفتر کار و مغازه خود، چه مراحلی را باید طی کنید؟

امروزه از تاییدیه کد پستی در کارهای اداری استفاده می شود و همه ما باید با نحوه دریافت گواهی یا تاییدیه کد پستی آشنا باشیم. اما نگران نباشید از آنجایی که مقاله مناسبی را انتخاب کرده اید، در این متن شما را در تمامی مراحل اخذ گواهی کد پستی، سیستم و سامانه اخذ تاییدیه کد پستی، هزینه گواهی کد پستی و … آشنا می کنیم. با ما همراه باشید. جهت کسب اطلاعان بیشتر راجع به خرید و فروش آپارتمان در منطقه 22 ، روی لینک کلیک نمایید.

تاییدیه کد پستی چیست؟

در حال حاضر تاییدیه کد پستی در ادارات و بانک ها ضروری است. یک سوال در اینجا مطرح می شود که تاییدیه کد پستی چیست؟ گواهی کد پستی برای چیست؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که کد پستی 10 رقمی افراد ممکن است با آدرس ثبت نامی آنها متفاوت باشد که این امر باعث مشکلات زیادی می شود. برای حل این مشکلات، شرکت‌های پستی امکام استعلام آدرس‌ها را فعال کرده‌اند که به تاییدیه کد پستی یا گواهی کد پستی معروف است. برخی از دفاتر از تاییدیه پستی استفاده می کنند. برای برخی امور اداری علاوه بر مدارک مورد نیاز باید تاییدیه کد پستی آپارتمان مسکونی، واحد اداری  و ملک تجاری خود را نیز ارائه نمایید.

بیشتر بدانید  اسقاط کافه خیارات چیست؟
شرایط خیار شرط در قرارداد
کاربرد تاییدیه کد پستی

کاربرد تاییدیه کد پستی چیست؟

در سال های اخیر، استعلام آدرس عمدتاً از طریق کد پستی انجام می شود. متقاضیانی که اقدام به راه اندازی شرکت در سامانه ثبت شرکت و ثبت برند در سایت مرکز مالکیت معنوی و اخذ کارت بازرگانی در سایت اتاق بازرگانی می کنند حتماً با این موضوع مواجه شده اند.

مشکلی که مردم گاهی با آن مواجه می شوند این است که کد پستی 10 رقمی با آدرسی که افراد وارد می کنند متفاوت است که این مهم بارها در منطقه 22و برج های مسکونی اطراف دریاچه چیتگر دیده شده است. در چنین مواقعی اخذ گواهی یا تاییدیه کدپستی اجتناب ناپذیر است. این گواهی تنها راه اثبات مطابقت کد پستی و آدرس شما با ادارات و مراکز دولتی و خصوصی است.

نحوه اخذ تاییدیه کد پستی

  1. وارد سایت خدمات الکترونیکی پست به آدرس https://epostcode.post.ir/user/certification شوید.
  2. به «صدور گواهی کد پستی» بروید و کد پستی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

(اگر کد پستی خود را نمی دانید، می توانید ابتدا به بخش “یافتن کد پستی خود” بروید و پس از یافتن گواهی کد پستی، روند دریافت آن را ادامه دهید.)

  1. اگر آدرس نمایش داده شده با آدرس شما مطابقت دارد، روی گزینه “انتقال به درگاه بانک و پرداخت” کلیک کنید.
  2. پس از پرداخت هزینه می توانید تاییدیه کد پستی دریافت کنید. این گواهی شامل یک بارکد 20 رقمی است که اعتبار را نشان می دهد. فایل‌های تاییدیه کد پستی را می‌توان به صورت آنلاین برای افراد ارسال کرد و نسخه‌های چاپ شده را می‌توان مستقیماً به سازمان‌ها، دستگاه ها، تشکیلات و موسسات ارائه کرد.
بیشتر بدانید  هر آنچه که باید درباره تغییر کاربری ملک مسکونی بدانید؟

هزینه دریافت تاییدیه کد پستی

صدور تاییدیه کد پستی یکی از خدمات آنلاین و آفلاین اداره پست است. برای دریافت این گواهی نیازی به مهر پستی نیست، اما هزینه کمی برای این خدمات وجود دارد. هزینه های تأییدیه کد پستی مستقیماً از متقاضیان آنلاین دریافت می شود. هزینه صدور گواهی کد پستی امسال 3100 تومان می باشد.

هزینه دریافت تاییدیه کد پستی

سخن پایانی

در این مقاله به نحوه دریافت آسان گواهی یا تاییدیه کد پستی برای مصارف خانگی و تجاری پرداختیم. با توجه به متن مقاله، بهترین و ارزان ترین راه برای تایید کد پستی از طریق روش آفلاین از طریق سایت است. لطفا سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

  • برای تاییدیه کد پستی فقط به صورت حضوری باید اقدام کرد؟

خیر – دو روش تاییدیه کدپستی حضوری و غیر حضوری در مقاله کامل توضیح داده شده است.

  • هزینه تاییدیه کد پستی چقدر است؟

هزینه تاییدیه کد پستی در حالت غیر حضوری بیشتر از حالت حضوری است.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه