شهرک راه آهن کجاست؟

شهرک راه آهن کجای تهران بزرگ است
4.3/5 - (3 امتیاز)

شهرک گلستان یا به قول معروف شهرک راه آهن، از جمله محله های شمال غرب پایتخت است. این شهرک به سال‌های۶۰–۱۳۵۹ تاریخچه  خود را پیوند می دهد. ما در این مقاله قصد داریم شما را به صورت مختصر و مفید با این شهرک هرچه بیشتر آشنا کنیم. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد املاک منطقه 22 روی لینک کلیک نمایید.

موقعیت جغرافیایی شهرک گلستان

چنان چه بخواهیم به موقعیت شهرک راه آهن اشاره کنیم، می توان گفت از شمال به بزرگراه همت غرب، از شرق به بزرگراه آزادگان شمال ، از غرب به میدان ساحل و دریاچه چیتگر و سپس از جنوب به پارک جنگلی چیتگر دسترسی دارد. همچنین با محله های زیبادشت، دهکده المپیک، شهر زیبا، شهران، محله کوهک، محله چیتگر، محله پیکان شهر و محله سرو آزاد نیز  همسایه است. این محله خود به 3 محله دیگر نیز تقسیم بندی می شود که نام این 3 محله شهرک گلستان، محله هوانیروز و شهرک قائم است. این محله از جمله محله های درجه یک منطقه 22 تهران به شمار می آید.

خیابان های شهرک راه آهن

اما بلوار امیر کبیر را به عنوان خیابان اصلی این شهرک می شناسند که توانسته به یکی از خیابان های اداری و تجاری مبدل گردد. از دیگر خیابان های اصلی می توان به  بلوارهای گل ها، کاج و هاشم‌زاده (اقاقیا) اشاره کرد. اما خیابان های فرعی نیز خیابان های یاس،بنفشه،سروستان وقائم هستند. بزرگراه خرازی، میدان اتریش، بلوار کوهک، بلوار کاشان و میدان موج را نیز در این میان نباید از یاد برد.

بیشتر بدانید  محله های منطقه 22 تهران

بلوار امیر کبیر را به عنوان خیابان اصلی این شهرک

آب و هوا و بافت گیاهی شهرک راه آهن

معمولاً  آذری زبان‌ها و مهاجران یزدی جمعیت اصلی این شهرک را تشکیل داده اند. همچنین درختان انار شهرک گلستان زیبایی خارق العاده ای را به این منطقه هدیه داده است. دوام و ثمره این درخت به خاطر اب و هوای گرم و خشک حاکم در این منطقه است. البته ناگفته نماند که درختان توت کاکوزا، سرو، افرا و کاج سوزنی نیز در این منطقه بافت گیاهی قابل توجهی را به نمایش می گذارند.

مراکز فرهنگی شهرک راه آهن

مراکز فرهنگی قابل قبولی در  شهرک راه آهن دایر هستند. فرهنگسرای امیرکبیر که در بلوار امیرکبیر، خیابان بنفشه، بنفشه سوم واقع شده است. فرهنگسرای سنبل در بلوار امیرکبیر، بلوار هاشم‌زاده، قائم ششم قرار گرفته است. فرهنگسرای بنفشه در بلوار اقاقیا، سرای محله شهرک گلستان در میدان اتریش، خیابان یاس نهم ، پلاک 46 نیز بنا شده اند. سرای محله قائم نیز در بلوار هاشم زاده ، قائم ششم را می توان نام برد. در آخر سرای محله هوانیروز در بزرگراه آزادگان ، شهرک راه آهن ، ابتدای خیابان هوانیروز ، کوچه گلناز 2 قرار گرفته است.

مزایا و معایب شهرک گلستان

دسترسی به امکانات تفریحی و خدماتی باعث شده است که این منطقه بتواند به صورت اغراق آمیزی در افزایش جمعیت پیشتاز باشد. طرح های گردشگری این منطقه بدون شک می تواند امتیازاتی را به وجود آورد. به هر حال نزدیکی به پارک چیتگر ، پارک خرگوش دره و دریاچه چیتگر خود می توانند دلایل مطرحی برای انتخاب این منطقه جهت زندگی و یا راه اندازی کسب و کار باشند. البته اگر با رفت آمد فراوان، ترافیک سنگین و شلوغی میانه خوبی ندارید، توصیه ما این است که از این منطقه صرف نظر کنید. اهالی منطقه به خوبی با ترافیک بلوار امیرکبیر و همچنین محدوده دریاچه در ساعات ابتدایی شب عجین شده اند.

بیشتر بدانید  نکات عقد قرارداد اجاره

امکانات شهرک گلستان

دریاچه چیتگر، آبشارتهران و پارک جنگی خرگوش دره جزء امکانات شهرک راه آهن به شمار می آیند. ورزش کوه نوردی در محدوده آبشار تهران می تواند یک انتخاب مهیج و جانانه باشد. همخوانی مصالح ساخت این آبشار می تواند طبیعت را به صورت بکرتری به نمایش بگذارد. دریاچه چیتگر یکی از پرطرفدارین مکان هایی است که در این منطقه خودنمایی می کند. اما پارک جنگلی خرگوش دره نیز در نزدیکی مجموعه ورزشی آزادی و بزرگراه تهران- کرج قرار گرفته است.

اما خالی از لطف نیست که با مهم ترین مراکز تجاری شهرک راه آهن نیز آشنا شوید که هرکدام به شکلی به خدمات رفاهی این منطقه کمک کرده اند.  از جمله این مراکز شامل:

  • مرکز خرید طوبی ( بلوار کوهک نزدیک به ایستگاه مترو چیتگر )
  • مرکز خرید مالمون ( خیابان امیرکبیر نبش بلوار کاج )
  • مرکز خرید باران ( میدان اتریش )
  • مجتمع تجاری تفریحی تهران مال ( تقاطع بلوار امیر کبیر و کاج )
  • مرکز خرید گلستان

مزایا و معایب و مراکز خرید شهرک گلستان

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با موقعیت جغرافیایی، خیابان ها، آب و هوا، بافت گیاهی، مراکز فرهنگی، مزایا و معایب و مراکز خرید شهرک گلستان آشنا کردیم. بدون شک این منطقه را برج های فوق العاده که در آن ساخته شده است، می توان جزء گزینه های انتخابی جهت زندگی و یا کسب و کار در نظر گرفت. شما می توانید با کسب اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه مطابق با بودجه خود یک انتخاب هوشمندانه را تجربه کنید. به هر حال مناطق گوناگون تهران هرکدام امکانات متفاوتی را به خود اختصاص داده و ارائه می دهند. جهت تهاتر یا معاوضه ملک می توانید به مقاله تهاتر منطقه 22 مراجعه نمایید

بیشتر بدانید  آشنایی با ملک کلنگی

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه